Onze diensten


» Verzorgen administraties

» Loonadministratie

» Opstellen jaarrekening

» Belastingzaken

» Horizontaal toezicht 

Lid van de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen

Over ons


Sinds 1 januari 1997 zijn we als administratieve en fiscale dienstverlener actief in het MKB, de agrarische en de particuliere sector. Tot die tijd hebben we fulltime in het onderwijs gewerkt, de laatste 10 jaar in het middelbaar economisch en administratief onderwijs (MEAO). Daarnaast gaven we SPD Bedrijfscalculatie (HBO) bij Praehep.

De eerste tijd hebben we vanuit de zolder van ons huis, toen nog aan de Spiraeastraat 33 in Ederveen, ons werk gedaan. Eind 1998 hebben we daar een gedeelte van de garage als kantoor in gebruik genomen. Door de geleidelijke groei van ons klantenbestand werd op 1 juni 2002 de eerste medewerker benoemd. Een tweede volgde op 1 juni 2004. Hiermee werd de kantoorruimte te klein en hebben we op 1 juli 2004 de huidige locatie in gebruik genomen. De groei zette zich door tot ongeveer 2008/2009. Toen werd de groei als gevolg van de crisis afgevlakt. Sinds eind 2010 zien we dat het weer aantrekt.

Op 24 mei 2005 werden we als gekwalificeerd lid toegelaten tot de beroepsorganisatie NOAB. Hiermee kunnen we ons profileren als een administratiekantoor waarin kwaliteit gewaarborgd is.

Een volgende stap op het pad van de kwaliteitsborging was op 5 januari 2010 de aanmelding van ons kantoor voor horizontaal toezicht. Hiermee laten we ook aan de Belastingdienst zien dat we kwalitatief aanvaardbare aangiften waarborgen, zodat de Belastingdienst controle bij onze klanten achterwege kan laten.

Werkzaamheden

We bieden een totaalconcept aan voor wat betreft administratieve en fiscale werkzaamheden. Daarbij kunnen onze werkzaamheden bestaan uit:

» verzorgen van de financiële- en loonadministratie

» aangifte omzetbelasting, inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting, dividendbelasting, erf- en schenkbelasting

» tussentijdse rapportages, resultaten- en liquiditeitsprognoses

» opstellen van publicatiestukken voor de Kamer van Koophandel

Klanten

In ons klantenbestand hebben we ZZP-ers, maatschappen, VOF's, BV's en Coöperaties die werkzaam zijn in allerlei sectoren van de economie; agrarisch, bouw, metaal en techniek, detailhandel, dienstverlening, enz.

De werkzaamheden voor onze klanten zijn in 2 groepen te verdelen:

1. Voor alle klanten verzorgen wij de jaarafsluiting en het samenstellen van de jaarrekening en de aangifte inkomstenbelasting en/of vennootschapsbelasting.

2. Voor een deel van die klanten verzorgen we ook het voortraject: het inboeken van de administratie en (indien van toepassing) de aangifte omzetbelasting. In voorkomende gevallen verzorgen we ook de facturering en het debiteurenbeheer. Dat kan door ons ook op de locatie van de ondernemer worden verzorgd.

Laatstgenoemde impliceert dat er ook klanten zijn die het inboeken van de administratie en de aangifte omzetbelasting zelf verzorgen. We kunnen zelfs zeggen dat we het stimuleren als het uit kostenoogpunt voor de klant voordeliger is. Ook bevelen we het aan als het voor een goede bedrijfsvoering noodzakelijk is dat de ondernemer het zelf doet.

Administratie zelf doen

In het geval dat de klant zelf zijn administratie inboekt, bevelen wij het boekhoudpakket  van Afas Software "Profit" of Snelstart Software aan. In beide gevallen kunt u zelf (een deel) van uw administratie doen. Wij  kunnen dan ook inloggen in uw administratie  om werkzaamheden van u over te nemen en om de jaarafsluiting te verzorgen.

     

  

      

In sommige gevallen maken we een inlogverbinding naar de PC van de klant, waardoor we rechtstreeks vanachter ons bureau in het pakket van de klant kunnen werken.

We werken in principe op basis van een uurtarief, afhankelijk van de werkzaamheden en het niveau van het werk. Op aanvraag kunnen we u een richtprijs geven voor het werk wat u ons wilt laten doen. Ook is het mogelijk om een totaalprijs af te spreken.

Is uw belangstelling gewekt? Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

CB administratiekantoor Ederveen is een Ecabo erkend leerbedrijf.






CB administratiekantoor - Hoofdweg 183 - 6744 WK Ederveen - Tel. (0318) 575 108
KvK nummer: 09093584 - BTW nr. : NL.1286.03.215.B01

Zoekresultaat